Milyen fehérjét válasszak?

Minden kezdőben,vagy aki még nem használt ilyen étrendkiegészítőt megfogalmazódik a kérdés,hogy milyen fehérjét válasszon. Nos először azt kell eldönteni,hogy milyen célra szeretnénk használni a fehérjét. A piacon már lehet kapni minden igénynek megfelelőt. Vehetünk edzés utáni,reggeli,napközbeni és esti fehérjét vagy magasfehérjetartalmú tömegnövelőt is. Ha ez megvan,akkor a következő lépés,hogy ha van valamilyen allergiánk vagy intoleranciánk ennek megfelelően keresni tovább. A kettő legfőbb kategória a növényi és az állati fehérje.

Növényi eredetű:

  • Rízs vagy borsó fehérje
  • Vegan fehérje
  • Chia Mag fehérje
  • Kendermag fehérje
  • Szója fehérje

Állati eredetű:

  • Tejsavó koncentrátum vagy izolátum fehérje
  • Tojás fehérje
  • Marha fehérje

A kettő legfőbb kategória mellett van még egy amire érdemes figyelnünk.

  • Lassú felszívódású
  • Gyors felszívódású

Ha laktóz,gluténérzékeny vagy tojás allergiád van válassz olyan fehérjét amire a gyártó esküszik,hogy mentes.

Végezetül pedig segítek neked egy kicsit a választásban,ha tanácstalan vagy.

  1. Olyat keresel amit edzés után iszol,ezzel segítve az izom növekedését?
    • Válassz egy gyors felszívódású fehérjét: Tejsavó koncentrátum/izolátum vagy marha fehérje
  2. Reggelire,napközben két étkezés között,vagy nasi helyett
    • Válassz kevert vagy gyors felszívódású fehérjét: tejsavó + kazein, tejsavó koncentrátum/izolátum vagy marha fehérje
  3. Tömegnövelés a cél?
    • Válassz olyan tömegnövelőt amiben a magas kalóriatartalom mellett a fehérje is nagy szerepet játszik.
  4. Este lefekvés előtt
    • Válassz kazeint vagy tejsavó + kazein keveréket.

Végezetül vegyük figyelme,hogy az étrendkiegészítők nem helyettesítik a normális étrendet.

Hozzászólás